close
تبلیغات در اینترنت
آسیب خانواده‌ها در آخرالزمان + پی‌نوشت
شهر چشم به راه مهدی فاطمه است
خانه انجمن معراج آرشیو عضویت ورود نقشه سایت تماس با ما
مطالب جدید
  • فتونکته - با شهدا
  • فتونکته - لباس تقوا
  • فتونکته - برگه امتحان دنیا و شفاعت
  • فتونکته - صلوات
  • فتونکته - قضاوت ممنوع!
مطالب تصادفی
  • اینفوگرافیک - نظام نبوی
  • پوستر - من یک محجبه ام
  • فتونکته - تلنگر در قبرستان
  • فتونکته - مدافع چادر
  • نتایج نظرسنجی - شماره دو
  • طرز تهیه وهابی و سلفی
  • چرا آیت الکرسی ؟ + پی نوشت
موضوعات
سایت های مذهبی
پیام فرماندهی معبر


«تعجیل در فرجش صلوات...»

حدیث‌نامه : آپدیت 19 شهریور

امام صادق (علیه السلام) :    

اَرج الله رَجاءَ لایجرّئک عَلی مَعصیتِه و خَف اللهَ خوفاً لا یؤیسُک مِن رَحمته؛

به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند.

وسایل الشیعه باب جهادالنفس ، ج15 ، ص 218


آخرین ارسالی های انجمن

آسیب خانواده‌ها در آخرالزمان + پی‌نوشت

شنبه 09 آبان 1394

شهوت‌گرایی و لذّت‌جویی
عفّت و نجابت زنان و مردان آخرالزّمانی در تاخت و تاز اسب وحشی شهوت تاراج می‌گردد و روح ایشان به لجن زاری بدبو از بی‌عفّتی و هواپرستی تبدیل می‌گردد: "همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیّت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟!6
زنان در آن زمان، بی ‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد.7 آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌ها علاقه‌مند و با سرعت به سوی لذّت‌ها روی می‌آورند.8 خواهی دید که زنان با زنان ازدواج می‌کنند.9 درآمد زنان از راه خودفروشی و بزهکاری تأمین می‌گردد.10 آنان حرام‌های الهی را حلال می‌شمارند و بدین سان در جهنّم وارد و در آن جاودان می‌گردند.11

بی‌غیرتی خانوادگی
مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی "قحط غیرت" می‌شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانواده‌های خود دچار نوعی بی‌حسّی و بی‌میلی می‌گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهند و حتّی به بی‌عفّتی‌ها و خودفروشی ایشان رضایت می‌دهند: "مرد از همسرش انحرافات جنسی را می‌بیند و اعتراضی نمی‌کند. از آنچه از طریق خودفروشی به دست می‌آورد، می‌گیرد و می‌خورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فراگیرد، اعتراض نمی‌کند، به آنچه انجام می‌شود و در حقّش گفته می‌شود، گوش نمی‌دهد. پس چنین فردی دیّوث (به معنی بی‌غیرت) است(که بیگانگان را بر همسر خود وارد می‌کند)."12

زن‌پرستی
یکی از آفات و ناهنجاری‌های خانوادگی در آخرالزّمان، زن‌سالاری تا سر حدّ زن‌پرستی و قبله قرار دادن زنان است: "(در آخرالزّمان) تمام همّت مرد، شکم او و قبله‌اش، همسر او و دینش، درهم و دینار او خواهد بود.13 مرد از همسرش اطاعت می‌کند، ولی پدر و مادرش را نافرمانی می‌کند.14 در آخرالزّمان زن را ببینی که با خشونت با همسرش رفتار می‌کند، آنچه را که او نمی‌خواهد، انجام می‌دهد، اموال شوهرش را به ضرر وی خرج می‌کند."15

مانع تراشی در تربیت دینی فرزندان
از دیگر ناهنجاری‌های خانوادگی در آخرالزّمان، کم توجّهی والدین به تربیت دینی فرزندان و مانع‌تراشی برای علم آموزی دینی و گرایش‌های الهی آنان است: "وای بر فرزندان آخرالزّمان از روش پدرانشان! نه از پدران مشرکشان، بلکه از پدران مسلمانشان که چیزی از فرایض دینی را به آنها یاد نمی‌دهند و اگر فرزندشان نیز از پی فراگیری معارف دینی بروند، منعشان می‌کنند و تنها از این خشنودند که آنها درآمد آسانی از مال دنیا داشته باشند، هر چند ناچیز باشد. من از این پدران بیزارم و آنان نیز از من بیزارند."16

آشناگریزی و همسایه آزاری
از آسیب‌های خانوادگی دوره آخرالزّمان، قطع رحم، آشناگریزی و همسایه‌آزاری به شیوه‌های گوناگون است: "هنگامی که پیوند خویشاوندی قطع شود و برای اطعام و مهمانی دادن بر یکدیگر منّت گذارند... .17 همسایه به همسایه‌اش آزار و اذیّت می‌کند و کسی جلوگیری نمی‌کند.18 و همسایه را می‌بینی که همسایه‌اش را از ترس زبانش اکرام و احترام می‌کند."19

حرام‌خوری و آلودگی‌های اقتصادی
در آخرالزّمان بحران اقتصادی حرام به حدّ اعلای خود می‌رسد، خانواده‌ها تقوای اقتصادی را از دست داده و در منجلاب آلودگی‌های اقتصادی همچون ربا، کم فروشی، رشوه‌خواری و گران‌فروشی غوطه‌ور می‌گردند: "هنگامی که ببینی اگر مردی یک روز گناه بزرگی همچون فحشا، کم فروشی، کلاه‌برداری و شرب خمر انجام نداده باشد، بسیار غمگین و اندوهگین می‌شود که گویی آن روز عمرش تباه شده است20 و می‌بینی که زندگی مردم از کم‌فروشی و تقلّب تأمین می‌شود.21 در آن زمان ربا شایع می‌شود، کارها با رشوه انجام می‌یابد، مقام و ارزش دین تنزّل می‌نماید و دنیا در نظر آنها ارزش پیدا می‌کند."22

 -------------------------------------------------------------------

  • پی‌نوشت‌ها:
  • ٭ منبع: خانواده و تربیت مهدوی،ص 39 الی 45، آقاتهرانی و حیدری کاشانی.
  • 1. اصول کافی، ج8، ص41.
  • 2. همان.
  • 3. بحار الانوار، ج52، ص259، باب 25.
  • 4. إلزام الناصب، ص182؛ منتخب الأثر، ص 433..
  • 5. الملاحم و الفتن، ص 38.
  • 6. اصول کافی، ج8، ص42.
  • 7. من لایحضره الفقیه، ج3، ص390، ح4374.
  • 8. همان.
  • 9. وسائل الشّیعه، ج 16، ص 275، ح 21554.
  • 10. همان.
  • 11. همان.
  • 12. إلزام الناصب، ص195.
  • 13. بشارالاسلام، ص 132.
  • 14. إلزام الناصب، ص181، یزدی حائری.
  • 15. اصول کافی، ج 8، ص 38.
  • 16. جامع الأخبار، ص 106، فصل 62.
  • 17. بحار الانوار، ج 52، ص 263.
  • 18. وسائل الشّیعه، ج 16، ص 275.
  • 19. اصول کافی، ج 8، ص 40.
  • 20. وسائل الشّیعه، ج 16، ص 279.
  • 21. اصول کافی، ج 8، ص 40.
  • 22. وسائل الشّیعه، ج 15، ص 348.

برچسب ها :


پست های مرتبط :


ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

ورود به سایت
سنگر فرماندهی معراج

پیام‌های مدیر انجمن برای کاربران


هدف انجمن:

شناخت الگوهای دین اسلام

(معرفی شخصیت ها --> ائمه اطهار)

پروژه بعدی:

زندگینامه امام جعفر صادق (ع)

احکام من

آیا مدفوع پرندگانی که دارای نوک کج می‌باشند مثل طوطی نجس است؟

اگر از قسم حرام گوشت هم باشد فضله آن نجس نیست، وطوطی حلال گوشت نیست.

*************

آیا دو نفر می توانند نماز جماعت اقامه کنند؟

اگر مراد تشکیل نماز جماعتی است که مرکب از امام و یک مأموم باشد، اشکال ندارد.

*************

افراد بازنشسته که همچنان حقوق ماهیانه دریافت می کنند، آیا باید خمس حقوقی را که در طول سال دریافت می کنند، بپردازند؟

در صورتی که از مخارج سال اضافه بیاید، پرداخت خمس آن واجب است.

آمارگیر
    آمار مطالب
    کل مطالب : 547
    آمار کاربران
    افراد آنلاين : 2
    تعداد اعضا : 7
    آمار بازديد
    بازديد امروز : 38
    بازديد ديروز : 80
    بازديد کننده امروز : 9
    بازديد کننده ديروز : 39
    گوگل امروز : 3
    گوگل ديروز: 12
    بازديد کلي : 72,633